Sunday, April 27, 2014

Khasiat VITAMIN C SHAKLEE untuk kulit cantik

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Kali ni nak bercerita sikit tentang SUSTAINED RELEASED VITAMIN C SHAKLEE, al maklumlah, sejak restok hujung tahun lepas, permintaanya memang menjadi2. Alhamdulillah dengan izin Allah vitamin C sangat mujarab terutama untuk kulit.

SUSTAINED RELEASED VITAMIN C SHAKLEE

Okay, jom kita explore lebih lanjut tentang keistimewaan vitamin C ni ye..

  • vitamin c shaklee ni adalah bersifat "time released" dan ianya adalah 100% semulajadi tanpa bahan pengawet, jadi ia sangat sesuai untuk mereka yang menghidap gastrik (tidak menganggu perut)
  • Terdapat Bio flavonoid dalam vitamin C yang membantu vitamin c menjadi lebih aktif (kalau vitamin E memerlukan selenium, vitamin C pula memerlukan Bio flavonoid)
  • Kalau demam atau selsema tak perlu makan ubat doktor or panadol. Cuma patahkan 2 biji Vitamin C dan telan.
  • Maksud Sustained release tu,vitamin c tu akan di 'release' untuk badan secara berperingkat..let say vitamin tu 500mg, so setiap 1 jam,100mg vitamin c akan direlease untuk kegunaan badan
  • Kenapa susah2 je shaklee cipta time release? Sebab vitamin c dapat diserap dgn baik oleh badan pada dos yang rendah.Semakin tinggi dos semakin sedikit yang dapat diserap.
  • Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex. Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tak ada dalam vitamin C sintetik. Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.
  • Pelepasan vitamin C ini adalah dalam masa 5 jam tetapi ia maintain dalam darah for 12 jam. Walaupun ia larut air tapi bukan masuk je terus keluar, tetapi dia akan bekerja dulu dgn sel badan sebelum dia keluar.
  • Satu fakta tentang vitamin C ialah badan kita tak boleh simpan vitamin C tapi ia digunapakai dahulu sebelum dibuang, in this case bersamaan kita makan buah oren selama 5 jam, tp bukan masa itu sahaja kita ada bekalan vitamin C sebab ia akan keluar perlahan2.



Okay, itu sahaja info yang saya nak share ngan anda semua. Apa yang pasti, saya sendiri sudah jatuh cinta dengan vitamin C shaklee ni. Lepas melahirkan anak pertama kulit saya bermasalah dan berjerawat tetapi Alhamdulillah lepas amalkan vitamin c ni setiap hari, dengan izin Allah kulit saya da sihat seperti zaman anak2 dara dahulu.hehe

I love vitamin C Shaklee!! ♥♥

WASSALAM

Berminat untuk dapatkan produk ini, atau produk-produk SHAKLEE yang lain boleh hubungi saya melalui ;

fb : Sharfawani Ismail https://www.facebook.com/sharfawani.ismail
page : Vita 4 All https://www.facebook.com/SuperUmmiTalhah
email : shafa_87@msn.com / ummitalhah@gmail.com
sms/call : 017-9623963 / 03-80655814

No comments:

Post a Comment