Thursday, January 10, 2013

Singkirkan toksin badan anda dengan HERB-LAX SHAKLEE

ASSALAMUALAIKUM W.B.T


Hari ini sudah masuk 3 minggu saya menggunakan herb-lax SHAKLEE..apakah fungsi sebenar herb-lax ini?


Pada umumnya fungsi herb-lax ini adalah untuk membersihkan usus kita dengan menyingkirkan toksin dan kotoran-kotoran yang sudah berkurun lama bersarang dalam badan kita. Selain itu herb-lax ini mengandungi kandungan serat yang tinggi (daripada daun Senna) untuk bertindak sebagai pelawas.

Pada asalnya inilah tujuan kenapa saya ambil herb-lax ini, iaitu utk membersihkan usus dan membuang toksin dalam badan saya. Tetapi apa yang saya dapat dari herb-lax ini adalah EXTRA+EXTRA! tak percaya? sila teruskan pembacaan ;)

Al-kisah sebenarnya adalah saya ini sudah hampir setahun menderita gatal-gatal satu badan. Simptom ini bermula semasa saya mengandung baby saya. sepanjang kandungan saya mengalami gatal-gatal dan ia berlarutan sehingga sekarang (anak saya sudah berumur 11 bulan). bila saya bertanya pada doctor, doctor cakap ia adalah disebabkan perubahan hormon atau kata orang-orang tua, pembawakan budak. Yang peliknya, after saya bersalin, kegatalan tu still ada dan semakin menjadi-jadi. sudah bermacam krim gatal saya cuba tapi tiada hasil, gatal lagi dan tetap gatal...

akhirnya apa yang mampu saya buat ialah biarkan saja kegatalan tu..kalau gatal saya akan garu..begitulah rutinnya sampai habis luka-luka dan pedih-pedih jadinya.

after saya join shaklee, teringin pulak nak mencuba herb-lax. Tujuannya nak singkirkan toksin la,tapi after seminggu baru saya perasan badan saya dah kurang gatal. Berbanding dulu, kulit saya akan bengkak, keluar bentuk bulat-bulat semacam peta, gatalnya hanya Allah saja yang tahu..

Sekarang, sudah 3 minggu berlalu after saya mula ambil herb-lax, gatal-gatal badan semakin hilang..gatal-gatal sikit tu adalah..tapi tidaklah seteruk dulu..ALHAMDULILLAH sangat..rasa macam dunia kembali ceria dengan hilangnya gatal-gatal ni..hehe

Satu lagi, masalah sembelit saya juga sudah tiada..kalau dulu buang air besar adalah saat yang paling mengerikan, tapi sekarang, ALHAMDULLLAH..semuanya mudah seperti 1,2 3..hehe

okay, sekarang kita explore apakah kandungan sebenar herb-lax ini....

 
 daun senna...       

sebenarnya, daun senna yang terkandung dalam herb-lax ini sudah berkurun lama digunakan sebagai salah satu herba untuk pelangsingan badan. Orang Indonesia yang terkenal dengan jamu dan herba ini sering menjadikan daun senna atau nama tempatannya daun jati cina ini sebagai salah satu bahan asas jamu mereka. Kehebatan dan keberkesanan daun senna ini sudah lama diketahui penggemar-penggemar dan pengamal-pengamal jamu.

Selain daun senna, terdapat 8 jenis lagi herba yang digunakan dalam penghasilan herb-lax Shaklee ini. Tujuan utama penghasilan herb-lax ini adalah untuk memudahkan vitamin-vitamin atau nutrien yang diambil mudah diserap oleh badan kita. Sebab itulah herb-lax ini disarankan diambil sebelum mengambil vitamin-vitamin lain.

Secara ringkasnya, "if you want to use it as laxative, use at night, if you are looking for a body purifier, take it with your meal"

Setakat ini sahaja perkongsian saya pada kali ini, insyaALLAH kita explore dengan lebih mendalam lagi tentang herb-lax ini nanti.

WASSALAM..

Berminat untuk dapatkan produk ini, atau produk-produk SHAKLEE yang lain dengan HARGA AHLI, boleh hubungi saya melalui ;

fb : Sharfawani Ismail https://www.facebook.com/sharfawani.ismail
page : BeezWorld Shop https://www.facebook.com/SuperUmmiTalhah
email : shafa_87@msn.com / ummitalhah@gmail.com
sms/call : 017-9623963 / 03-80655814





No comments:

Post a Comment