Monday, May 26, 2014

Punca ketidaksuburan - suami isteri perlu dapatkan pemeriksaan segera!

Assalamualaikum w.b.t

Lumrah dalam sebuah perkahwinan mengimpikan kehadiran cahaya mata penyeri hidup. Walau bagaimanapun, tidak semua pasangan bernasib baik dalam hal ini. Ada yang telah lama mencuba tetapi tidak berhasil. Oleh sebab itu, jika selepas 6 bulan usaha untuk cuba untuk hamil gagal, dinasihatkan supaya pasangan tersebut segera mendapatkan pemeriksaan doktor bagi mengenal pasti punca ketidaksuburan di kedua-dua belah pihak.

PUNCA KETIDAKSUBURAN

masalah kesuburan suami isteri
Tidak Subur punca sukar hamil



WANITA


1. Gangguan Telur

Keseimbangan hormon sangat penting untuk hamil. Hormon yang tidak seimbang menganggu dalam proses ovulasi sehingga menyebabkan telur tidak matang. Ianya boleh berlaku apabila berat badan yang terlalu kurang atau berat, mengalami perubahan berat yang mendadak dalam masa yang singkat atau kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Oleh itu ujian hormon dapat membantu punca dikenal pasti.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX

2. Saluran Tiub Fallopio Tersumbat

Masalah ini mungkin berlaku disebabkan oleh jangkitan kuman yang menyebabkan sebahagian atau sepenuhnya tiub fallopio tersumbat. Antara sebab lain yang mungkin berlaku ialah kandungan luar rahim di mana janin menempel di tiub fallopio dan bukannya rahim atau ia disebabkan oleh Endometriosis. Ujian HSG atau Laparoshopi (hysterosalpingogram) dapat mengenal pasti punca masalah ini.

Cadangan Supplement : GLA COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E
Ia berlaku apabila endometrium (tisu dari selaput dalam rahim) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Mungkin terdapat sedikit tisu endometrium yang melalui tiub fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid. Hal ini menyebabkan berlaku radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesama sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. Laparoskopi akan membantu mengenal pasti punca.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX

4. Antibodi menyerang

Dalam kes yang jarang berlaku ini, tubuh tak dapat mengenal pasti sel telurnya dan sistem imunisasi akan membentuk antibodi yang akan menyerang sel gamet (telur dan sperma). Kes di mana antibodi menyerang sel sperma lelaki lebih banyak berlaku. Disebabkan itu, sel sperma tidak dapat memasuki bahagian rahim dan persenyawaan tidak dapat dilaksanakan.

Cadangan supplement : Vitamin C

5. Masalah Rahim

Fibroid rahim adalah ketumbuhan yang sering terjadi kepada wanita. Ia adalah keadaan di mana terdapat ketumbuhan di dalam rahim (tidak mengakibatkan kanser) yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia boleh membesar dan menyebabkan kesakitan semasa haid. Pemeriksaan ultrasound boleh membantu mengenal pasti punca masalah.

Cadangan supplement : GLA COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E
LELAKI

1. Sperma Tidak Matang

Masalah berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang bergerak bebas dan mencukupi. Kegagalan ini mungkin berpunca daripada jangkitan kuman semasa kanak2. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin boleh membawa kepada masalah kualiti sperma yang rendah. Penyebab lain adalah gangguan hormon, tekanan perasaan, faktor alam sekitar, masalah keturunan seperti kerosakan pada genetik. Jangkitan virus seperti selsema juga boleh membawa
kepada kekurangan kualiti sperma, tetapi ianya hanya bersifat sementara.

Cadangan supplement : ZINC COMPLEX, VITAMIN C DAN VITAMIN E

2. Gangguan pengangkutan sperma

Dalam 4% daripada kes2 ketidaksuburan lelaki, air mani mencukupi dapat dihasilkan tetapi tidak dapat memasuki tubuh wanita melalui pemancutan kerana salur duktus yang mengangkut air mani tersumbat. Situasi ini sama seperti masalah tiub fallopio yang tersumbat.

Cadangan supplement : VITAMIN C DAN VITAMIN E

Secara keseluruhannya, semua masalah yang dinyatakan di atas merupakan antara masalah2 "common" atau biasa yang berlaku di kalangan suami isteri yang menyukarkan proses untuk mendapatkan zuriat.

jom ikhtiar dengan set kesuburan shaklee ;)


Di sini saya cadangkan SET KESUBURAN SHAKLEE untuk membantu pasangan yang sedang berusaha untuk mendapatkan zuriat tanpa perlu menghabiskan beribu2 ringgit.

Set Kesuburan Shaklee untuk suami & isteri
Set Kesuburan Shaklee lengkap untuk suami & isteri serta lengkap untuk membantu pasangan yang mengalami masalah2 ketidaksuburan yang menjadi punca sukar hamil. Di sini saya sertakan beberapa testimoni termasuk lah yang paling latest dari consumer set ini (^_^)

P/S: klik gambar untuk view yang lebih jelas

mudah hamil
penantian selama 5 tahun berhasil, ikhtiar dengan set kesuran shaklee ;)

sukar hamil
vitamin2 ini dicadangkan sendiri oleh PAKAR SAKIT PUAN, DR HAMID ARSHAT

baby shaklee
testimoni terbaru, April 2015, ikhtiar dengan set kesuburan Shaklee ;)

Walau bagaimana pun, untuk conceive or hamil, both suami isteri perlu makan vitamin sebab tak tahu kelemahan dari pihak mana. Kebanyakan suami akan menyalahkan isteri jika belum hamil selepas bertahun2 berkahwin, tapi ingatlah bahawa si suami juga mungkin bermasalah dan menjadi punca sukar mendapat zuriat.

Dan ingatlah! apa pun jua ubat atau cara yang digunakan, Ianya sbg usaha. Tiada jaminan akan mengandung ya. ALLAH beri atas kemampuan. Jika belum masa bermakna, ada aturan ALLAH yang terbaik.

Boleh baca di SINI untuk info AMALAN MUDAH HAMIL MENURUT ISLAM

WASSALAM
Berminat untuk dapatkan produk-produk SHAKLEE boleh hubungi saya melalui ;

fb : Sharfawani Ismail https://www.facebook.com/sharfawani.ismail
page : Vita 4 All https://www.facebook.com/SuperUmmiTalhah
email : shafa_87@msn.com / ummitalhah@gmail.com
sms/call/whatsapp/telegramme : 017-9623963 / 03-80655814

FREE DELIVERY untuk warga PUCHONG, CYBERJAYA & PUTRAJAYA

No comments:

Post a Comment